EO neemt afscheid van The Passion

Nieuws rondom The Passion in de zomer? Ja, want na 10 mooie edities neemt de EO afscheid van The Passion. De omroep wil ruimte maken voor vernieuwing en daar hoort een bezinning op The Passion bij. De EO heeft producent Mediawater, KRO-NCRV en de andere partners laten weten dat zij afziet van verdere coproductie in The Passion. 

Voor de EO was het elk jaar een hoogtepunt om net voor Pasen op een eigentijdse manier te vertellen over Jezus. Wat in 2011 relatief klein begon is inmiddels uitgegroeid tot een echte publiekslieveling, met gemiddeld 3 miljoen kijkers in de afgelopen jaren. Tegelijkertijd is The Passion een grote en complexe productie met veel belanghebbenden, die veel tijd en overleg vergt. Aandacht die de EO ook op een andere manier wil inzetten ‘om verhalen te vertellen over Gods liefde voor mensen’.  

Arjan Lock, directeur EO: “Hetzelfde lef dat nodig was om met The Passion te starten, hebben we nu ook ingezet om een van onze dierbare programma’s op het hoogtepunt los te laten. Maar alleen hierdoor creëren we ruimte voor iets nieuws. We kijken nieuwsgierig vooruit naar wat deze stap ons gaat brengen. Wij bedanken alle betrokken partijen voor de betekenisvolle samenwerking.” Lees hier meer toelichting van de EO. 


Delen op